Programma 2e leerjaar

Module 6: Wonden, resoleomica en pijn

Dag 19

Fysiologische genezing van wonden                       

Dag 20

Resoleomica: de wetenschap van de oplossing

Dag 21

Pijn

Module 7: Bewegen als medicijn

Dag 22   

De rol van beweging binnen een evolutionair model

Dag 23

Beweging en whole-food behandeling bij immunologische syndromen

Dag 24

Beweging als medicijn

Moldule 8: De inwendige organen, lever, alvleesklier, nieren, longen en botten in de klinische PNI

Dag 25                     

De evolutionaire achtergrond van de ontwikkeling van de inwendige organen bij   zoogdieren en de interacties daarvan met het immuunsysteem, voortplantingsstelsel en de hersenen 

Dag 26

De evolutionaire achtergrond van de ontwikkeling van de inwendige organen bij zoogdieren en de interacties daarvan met het immuunsysteem, voortplantingsstelsel en de hersenen 

Module 9: Van jong tot oud: kinderen, volwassenen, vrouwen, mannen en mensen op leeftijd

Dag 27

Het kind binnen de klinische PNI                                                                

Dag 28

Het grote verschil tussen mannen en vrouwen 

Dag 29

De oudere mens

Module 10: Wetenschap en methodologie 

Dag 30               

Wetenschap en methodologie

Dag 31

Wetenschappelijk redeneren; de impact van vitamine D, omega-3-vetzuren en andere specifieke nutriënten op de menselijke gezondheid

Module 11: De persoonlijkheid kiest de ziekte

Dag 32    

De persoonlijkheid in de PNI 

Dag 33

Persoonlijke en werk gerelateerde factoren en hun invloed op gezondheid

Module 12: Slotintegratie en bioritme 

Dag 34   

Integratie van het lesmateriaal 

Dag 35

Patiëntencasussen en discussie over casussen

Dag 36

Conclusie